Wednesday 29 August 2018

Юу ч алгаа...

Сонин хачин, илүү дутуу юмгүй дээ хөө.
Ингэхэд яагаад хүмүүс бие биенээ шүүмжлэхийн донтой болцийм бээ...

Жишээ 1:
Найз: Чи одоо яагаад чигчий хуруундаа бөгж зүүдийн муухай ш дээ, авч хаявал таарна..
Би: Үгүй ээ анх жаахан байхдаа олсон жаахан мөнгөө баруун солгойгүй үрээд цалингаас цалингийн хооронд хүрч амжихгүй үедээ мөнгөө тогтоох гэж зүүгээд бүр дасал болоод чигчий эзгүйрээд аягүй хэцүү. Зүүхгүй байж чадахаа байсан.
Найз: Тэгээд мөнгө чинь тогтсон уу
Би: үгүй л боловуу гэж боджийно.
Найз: тээр шал дэмий зүүхээ боль
Би: Зааа
Би зүүсэн хэвээрээ....
 
Жишээ2:
Найзууд: Нүдэндээ давхраа хийлгэсэн, нүүр амаа татуулсан, янз бүрийн шивээс хийлгэсэн хүмүүс муухай баба
Би: Үгүй ээ яадийм дээ, Би шивээстэй тэгээд яахын.
Найзууд: Заваарсийн арилгуул
Би: Айгаад чадахгүй...
 
Жишээ 3:
Хүмүүс: Ёооё энэ Монголчууд нээрээ больчикээчээ, байнга юу байна юу ч байхгүй гээл гуйлгачин шиг мэндэлж явахын.
Би: Юу байнаа найзаа. Юмгүй тайван даа найзаа....

гэх мэтчилэн.
Гэснээс монголоор дүүрэн ижил хүйстэнүүдийг үзэн ядсан хүмүүс, овоо гайгүймүү гэж бодож явсан хүн хүртэл "Дээр үед ийм хачин заваан юмыг сонирхсон эр хүн байвал сар адуу мануулаад л эрүүл болгоод авдаг байсан, хүүхдүүд дуурайгаад заваараад байна" гэх мэтчилэнгээр авч өгчээ. Энэ бол хүүхэд залуучууд саваагүйтэж дуурайдаг моод бол огтоос биш, хүний бэлгийн чиг хандлагаас шалтгаалдаг эд юм. энэ хүмүүс маяглаж дальчиганасандаа ижил хүйстэнээ сонирхоод байгаа ч хэрэг бас биш юм.

Homophobia буюу ижил хүйстэнүүдийг үзэн ядагчаар дүүрэн л байна Нүүр ном нээрээ, гэхдээ далдын далд байсан нууц хаалттай нийгэмд өдийг хүрсэн эдгээр хүмүүс энэ үетэй гарцаагүй тулгарах бөгөөд энэ үеийг даван туулнаа, харин бага хөөрөгдөж, олон түмний толгойд өөрийн өчүүхэн бодлоо бага нялзааж, тэднийг бага турхираасай гэсэндээ л бичиж байна. Тэгэхгүй бол Монгол шиг иргэний эрх уландаа гишгэгдсэн газар цөөнхийн хохь болоод хүний амь үрэгдэх вий, тийм болохоор энэ жагсаал цуглаанаа болж өгвөл олон хүнтэй хийж, эдгээр хүмүүсийг хамгаалах зоригтой хүмүүс байгаасай даа.

Энэ хүний эрхийг л хамгаалдаг хуулиа чангалмаар, гудманд явж байгаал зодоод унагаачихдаг л баймааргүй. Яалтай ч юм дээ.._.

No comments:

Post a Comment

Коммент орохгүй юм

 Коммент бичих санаатай зөндөө оролдов, орохгүй юм юуных вэ? Тэжээвэр амьтад чинь тэгээд байнга гэртээ хайрлаад л эрхлээд л бас намайг аргад...